Web escolar
Soldata-egituraren udal-estatistika
Nafarroako soldata egitura ikertu eta aztertzea hainbat faktoreren arabera (sexua, nazionalitatea, desgaitasuna, sektore ekonomikoa, adina), eta datuak udalerrika banatzea.
Iruñeko eta bertako auzoetako soldata-egitura ikertzea.
Hartzaileak: Batxilergoko 1. maila.
Iraupena:
Eskolako 2 saio (50-55 minutu saioko). Esplorazio- eta analisi-fasea.
- 1. eta 2. jarduerak (saio 1).
- 3. jarduera (saio 1).
Eskolako 2 saio gutxienez (50-55 minutu saioko). Ikerketa-fasea.
- 4. jarduera (2 saio gutxienez, sakontze-mailaren arabera).
Helburuak:
- Aldagai kualitatiboen bidez zehaztutako talde desberdinetako batezbestekoen konparazioan oinarritutako datuak analizatzea eta interpretatzea.
- Eguneroko bizitzako estatistika-eragiketa erreal bati lotutako informazioa aurkitzea eta lortzea.
Eduki didaktikoak:
- Azterlan estatistikoen diseinua.
- Datuen kokapena eta antolaketa.
- Batezbestekoen konparazioa.
- Ehunekoak lortu eta konparatzea (soldata-arrakala).
- Kartogramak, barra-diagramak (sinpleak eta konparatuak).
- Aldagai-bikoteen arteko lotura edo erlazioa aztertzea.
Funtsezko konpetentziak (LOMLOE):
- Matematikako konpetentzia eta zientzia, teknologia eta ingeniaritzako konpetentzia (STEM, ingeleseko siglak)..
- Konpetentzia digitala. (KD)
- Konpetentzia pertsonala, soziala eta ikasten ikastekoa. (KPSII)
Metodologia: Lana bikoteka edo taldeka. Lan kolektiboa. Analisi-jarduera.
Behar diren baliabideak: Chromebook-ak. Google kalkulu-orria. Proiektore edo monitore elkarreragilea.
Beste gai batzuekiko harremana: Informatika. Gizarte Zientziak. Ekonomia.
3. DHB
Saskibaloi partida
Zer jokalari atera behar dut partida goitik behera aldatzeko?
Batxilergoa (1.)
Soldata-egituraren udal-estatistika
Nafarroako soldata egitura ikertu eta aztertzea hainbat faktoreren arabera.
1. DHB
Zenbatzen
Interesatzen zaigu jakitea zenbat pertsona dauden aire zabaleko ekitaldi batean.
3. DHB
Superreko erosketa
Supermerkatuko produktuen prezioen lehen digitu esanguratsuaren banaketa zehaztea.
4. DBH
Korrelazio lineala
Bi zenbakizko aldagairen arteko erlazio lineala aztertzea.
Batxilergoa (1.)
Erregresio lineala
Bi zenbakizko aldagairen arteko mendekotasun linealik badagoen ikertu eta aztertzea
4. DBH
NASTAT. I+G eta produktibitatea
Nafarroako I+Gko inbertsioa ikertu eta aztertzea, eta enpresen produktibitatean duen eragina egiaztatzea.