Web escolar - Título

Web escolar

Eduki publikatzailea

Korrelazio lineala

Bi zenbakizko aldagairen arteko erlazio lineala aztertzea, ikuspuntu grafikotik (sakabanatze-diagrama) eta analitikotik (Pearson-en korrelazio linealaren koefizientearen bidez).
Hainbat jakintza-arlori lotutako eguneroko testuinguru errealetan zenbakizko aldagaien bikoteen arteko erlazioa ikertzea.
Nafarroako jaiotza-tasari eta ugalkortasunari buruzko estatistika ikertzea.


Hartzaileak: DBHko 4. maila. Batxilergoko 1. maila.


Iraupena:

Eskolako 2 saio (50-55 minutu saioko). Esplorazio- eta analisi-fasea.

  • 1. eta 2. jarduerak (1,5 saio). 
  • 3. jarduera (0,5 saio).

Oharra: txantiloia ikasleekin sortzen bada, saio bat gehitu behar da.

Eskolako 2 saio (50-55 minutu saioko). Ikerketa-fasea.

  •  4. jarduera (saio 1). Ikasle bikote bakoitzari ikerketa pare bat bakarrik banatu.Testuingurua ibilbide akademikoaren arabera aukeratu.
  • 5. jarduera (saio 1).

Helburuak:

  • Zenbakizko aldagaien bikoteen arteko korrelazio linealaren mota eta gradua aztertu eta interpretatzea.
  • Eguneroko bizitzako estatistika-eragiketa erreal bati lotutako informazioa aurkitzea eta lortzea.

Eduki didaktikoak:

  • Sakabanatze-grafikoa. Puntu-hodeia.
  • Kobariantza. Pearson-en korrelazio linealaren koefizientea.
  • Zenbakizko aldagaien bikoteen arteko harremanaren azterketa.
  • Datuak bistaratzearen garrantzia.

Funtsezko konpetentziak (LOMLOE):

  • Matematikako konpetentzia eta zientzia, teknologia eta ingeniaritzako konpetentzia (STEM, ingeleseko siglak).
  • Konpetentzia digitala. (KD)
  • Konpetentzia pertsonala, soziala eta ikasten ikastekoa. (KPSII)

Metodologia: Banaka. Lana bikoteka. Analisi-jarduera.


Behar diren baliabideak: Chromebook-ak. Proiektore edo monitore elkarreragilea.
Applet Geogebra. Google kalkulu-orria. 


Beste gai batzuekiko harremana: Informatika. Gizarte Zientziak. Osasun Zientziak 
Zientzia, Teknologia eta Ingeniaritza.