Web escolar - Título

Web escolar

Eduki publikatzailea

Erregresio lineala

Bi zenbakizko aldagairen arteko mendekotasun linealik badagoen ikertu eta aztertzea, ikuspuntu grafikotik (sakabanatze-diagrama) eta analitikotik (dagokion erregresio-eredu lineala edo erregresio-zuzena doituz).
Hainbat jakintza-arlotako eguneroko testuinguru errealetan zenbakizko aldagaien bikoteen artean dauden erregresio linealeko ereduak ikertzea.
Nafarroako jaiotza-tasari eta ugalkortasunari buruzko estatistika ikertzea.


Hartzaileak: Batxilergoko 1. maila.


Iraupena:

Eskolako 3 saio (50-55 minutu saioko). Esplorazio- eta analisi-fasea.

Oharra: txantiloia ikasleekin sortzen bada, saio bat gehitu behar da.

  • 1. eta 2. jarduerak (2,5 saio). 
  • 3. jarduera (0,5 saio).

Eskolako saio 1 (50-55 minutu saioko). Ikerketa-fasea.

  • 4. jarduera (saio 1)

Helburuak:

  • Zenbakizko aldagaien bikoteen arteko erregresio linealeko ereduen azterketa.
  • Eguneroko bizitzako estatistika-eragiketa erreal bati lotutako informazioa aurkitzea eta lortzea.

Eduki didaktikoak:

  • Erregresio linealen ereduen historia.
  • Sakabanatze-grafikoa. Puntu-hodeia. Joera-lerroa.
  • Kobariantza. Pearson-en korrelazio linealaren koefizientea.
  • Erregresio-zuzena: konstantea, malda, determinazio-koefizientea. 
  • Erregresio linealen hondarren azterketa.
  • Zenbakizko aldagaien bikoteen arteko erregresio linealen ereduak aztertzea.
  • Pronostikoak edo itxarondako balioak lortzea. Pronostikoaren fidagarritasuna.

Funtsezko konpetentziak(LOMLOE):

  • Matematikako konpetentzia eta zientzia, teknologia eta ingeniaritzako konpetentzia (STEM, ingeleseko siglak).
  • Konpetentzia digitala. (KD)
  • Konpetentzia pertsonala, soziala eta ikasten ikastekoa. (KPSII)

Metodologia: Banaka. Lana bikoteka. Analisi-jarduera.


Behar diren baliabideak: Chromebook-ak. Proiektore edo monitore elkarreragilea. 
Google kalkulu-orria. Applet Geogebra.


Beste gai batzuekiko harremana: Informatika. Gizarte Zientziak. Osasun Zientziak 
Zientzia, Teknologia eta Ingeniaritza.